ارسال پاسخ

۱۹ آذر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3250

pvc-asso.ir

تولید نوعی از فیلم  PVC که می تواند کرونا ویروس را غیر فعال کند

شرکت  Alpes تولید کننده پلاستیک برزیلی، فیلم پی وی سی قابل کشش شفاف که در بسته بندی گوشت، میوه، کالباس و اغذیه مشابه استفاده می شود، به بازار عرضه کرده که می تواند کرونا ویروس را غیر فعال کند. 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

این فیلم حاوی نانوذرات نقره و سیلیس است و لیسانس این فناوری از Nanox خریداری شده است. در آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه Biosafety سطح III (BSL-3) در انستیتوی علوم پزشکی دانشگاه سائو پائولو (ICB-USP) ، فیلم پی وی سی قادر به حذف 79.9٪ ذرات SARS-CoV-2 در سه دقیقه و 99.99٪  ذرات حداکثر تا 15 دقیقه است. از بین بردن این ویروس توسط این مواد بسیار موثر و سریع است. این فیلم بر اساس استاندارد ISO 21702: 2019 ، استاندارد فنی برای اندازه گیری فعالیت ضد ویروسی بر روی پلاستیک و سایر سطوح غیر متخلخل تست شد.


 نمونه هایی از مواد با و بدون نانو ذرات سیلیس- نقره در مدت زمان متفاوتی در تماس مستقیم با SARS-CoV-2 نگه داشته شدند. پس از دوره های تعیین شده ، ذرات ویروسی موجود در مواد برداشته و در تماس با سلولهای Vero قرار گرفتند تا میزان عفونت و سرعت تکثیر پس از قرار گرفتن در معرض فیلم اندازه گیری شود. سلولهای vero از کلیه میمون آفریقایی گرفته شده و به طور گسترده در کشت های میکروبیولوژیک استفاده می شود. مواد ژنتیکی ویروس توسط  PCR اندازه گیری شد و تقریبا 100%  SARS-CoV-2 بعد از 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض فیلم غیر فعال شد.


 بنابراین با توجه به استفاده از آن در بسته بندی مواد غذایی در سوپرمارکت ها 15 دقیقه برای این فیلم و از بین کامل ویروس از سطح مواد رضایت بخش است. نانوذرات نقره مورد استفاده در این فیلم توسط FDA [سازمان غذا و داروی ایالات متحده] تایید شده و  در ANVISA [آژانس نظارت بر بهداشت ملی برزیل] در لیست سفید قرار گرفته است.فیلم PVC باید بسیار شفاف باشد. اگر غلظت ذرات نقره بالا باشد، این فیلم می تواند زرد یا خاکستری شود. اما فناوری این شرکت از این مشکل جلوگیری کرده است.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد